Πέμπτη, 5 Ιουνίου 2014

Ανακοίνωση για την 83η ΓΣ της ΔΟΕ και την Τακτική Γενική Συνέλευση του Συλλόγου Υπαίθρου Θεσ/νίκης ΠΕ


Συναδέλφισσες, συνάδελφοι

Η 83η Γ.Σ. της ΔΟΕ και η ΓΣ του συλλόγου μας, πραγματοποιούνται αμέσως μετά τις ευρωεκλογές, στις οποίες ο λαός και η εκπαιδευτική κοινότητα καταδίκασαν με τον πιο κατηγορηματικό τρόπο τις  ασκούμενες  από τη συγκυβέρνηση ΝΔ-ΠΑΣΟΚ αντεργατικές, αντιλαϊκές και αντιεκπαιδευτικές πολιτικές, και ενίσχυσαν την ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΙΚΗ ΑΡΙΣΤΕΡΑ που για πρώτη φορά αναδείχθηκε πρώτη πολιτική δύναμη στη χώρα μας.
Ο λαός έδειξε στις εκλογές πως δεν αυταπατάται και γνωρίζει πολύ καλά πως οι  εργαζόμενοι ζουν τη βαρβαρότητα της πιο σκληρής επίθεσης του κεφαλαίου που θέλει να πάρει την ιστορική ρεβάνς, να μηδενίσει το κοντέρ των κατακτήσεων και να επαναφέρει τους εργαζόμενους στον εργασιακό και κοινωνικό μεσαίωνα.
Όλη η χώρα μετατρέπεται σε μια απέραντη ζώνη φτηνής, ευέλικτης, ενοικιαζόμενης εργασίας, με εργαζόμενους χωρίς δικαιώματα.
Οι συνεχείς παρεμβάσεις, ιδιαίτερα των τελευταίων χρόνων, αποσκοπούν στην περαιτέρω συρρίκνωση των δημοσίων κοινωνικών αγαθών με κατάργηση δομών και υπηρεσιών, αλλά και στην απορρύθμιση των εργασιακών σχέσεων. 
Μ’ αυτές τις πολιτικές επιλογές, που το κεφάλαιο και η Τρόικα (ΔΝΤ-ΕΕ-ΕΚΤ) υπαγορεύουν και η συγκυβέρνηση ΝΔ-ΠΑΣΟΚ υλοποιούν, εκχωρούνται νευραλγικής σημασίας τομείς του κοινωνικού κράτους στο ιδιωτικό κερδοσκοπικό κεφάλαιο, ενώ ταυτόχρονα, μέσω της απορρύθμισης των εργασιακών σχέσεων και των απολύσεων, επιδιώκεται ό,τι έχει απομείνει ως σταθερή εργασία να μετατραπεί σε ελαστική και οι εργαζόμενοι σε «απασχολούμενους» με πολύ χαμηλότερους μισθούς και φυσικά χωρίς εργασιακά και ασφαλιστικά δικαιώματα
Η ολοκλήρωση του προγράμματος των 25.000 διαθεσιμοτήτων και των 15.000 απολύσεων εντός του 2014 στο Δημόσιο, όχι μόνο δεν θέτει τέλος στη θυσία χιλιάδων εργαζομένων προκειμένου να εξευμενιστούν οι αγορές, αλλά ουσιαστικά θεσμοθετεί και παγιώνει τη διαδικασία απολύσεων στο δημόσιο
Η ψήφιση του Ν. 4250/14 για την αξιολόγηση στο Δημόσιο, πριν μερικές ημέρες, επιβεβαιώνει την παραπάνω θέση και αποτυπώνει την πρόθεση της Κυβέρνησης να προχωρήσει σε μαζικές απολύσεις, αφού στο συγκεκριμένο νόμο προβλέπονται εκτός από την κατάργηση οργανισμών, διαθεσιμότητες, απευθείας απολύσεις και νέο κύμα διαθεσιμοτήτων με όχημα το καινούργιο σύστημα “αξιολόγησης”. 
Επιχειρεί η συγκυβέρνηση μέσα από την υποτιθέμενη αξιολόγηση να δημιουργήσει λίστες προγραφών με δεκάδες χιλιάδες δήθεν ακατάλληλους υπαλλήλους επιδιώκοντας να τους οδηγήσει στην απόλυση. Για το λόγο αυτό, οριοθετεί αυθαίρετα και εκ των προτέρων, το ποσοστό των υπαλλήλων που θα πρέπει υποχρεωτικά να κριθούν ως ανεπαρκείς στο 15% του αριθμού των δημοσίων υπαλλήλων, και σηματοδοτεί τι θα δρομολογηθεί και στην εκπαίδευση.  Η “αξιολόγηση” έρχεται να προστεθεί στα αντιλαϊκά μέτρα της κατασκευής επίορκων και στη  βιομηχανία διώξεων με το νέο πειθαρχικό που εξυπηρετούν τα σχέδια κυβέρνησης και της τρόικας για τρομοκράτηση των υπαλλήλων και την παραπέρα συρρίκνωση του δημόσιου τομέα.
Επιπλέον ήδη έχει ψηφιστεί το νέο μεσοπρόθεσμο και θεωρούνται πλέον βέβαιες οι δεσμεύσεις της συγκυβέρνησης ΝΔ-ΠΑΣΟΚ για τρίτο μνημόνιο που θα διευρύνει τις προηγούμενες υποχρεώσεις προς την τρόικα και θα συμπεριλαμβάνει μεταξύ άλλων 50.000 λιγότερους Δημοσίους υπαλλήλους , νέο μισθολόγιο συνδεδεμένο με την αξιολόγηση και την απόδοση, νέο ασφαλιστικό, μειώσεις σε κύριες και επικουρικές συντάξεις, περισσότερη ευελιξία στις εργασιακές σχέσεις, δυνατότητα παραχώρησης και υπηρεσιών του δημοσίου σε εταιρείες εργαζομένων, κ.ά.. Για δε την εκπαίδευση προβλέπονται επιπρόσθετα μέτρα στην κατεύθυνση οργανωτικής και οικονομικής αυτοτέλειας των σχολείων.
Δεν θα πρέπει να ξεχνάει κανείς ότι έχουν ήδη αποφασιστεί και βρίσκονται σε εκκρεμότητα 1670 περίπου νέες συγχωνεύσεις σχολικών μονάδων (οι πρώτες έχουν ήδη υπογραφεί, 128 Δημοτικά Σχολεία συγχωνεύονται σε 64, 15 Δημοτικά καταργούνται, 77  Νηπιαγωγεία συγχωνεύονται σε 37 και 30 Νηπιαγωγεία καταργούνται)  μέχρι το τέλος του 2015, αλλαγές στο θεσμικό πλαίσιο για την οργανική θέση, υποχρεωτικές μεταθέσεις αλλά και η λειτουργία των πρότυπων σχολείων, τα οποία θα αποτελέσουν τον πιλότο για την κατηγοριοποίηση των σχολείων και θα απευθύνονται σε λίγους, η αναγνώριση των τίτλων των κολεγίων  που καταργεί το δημόσιο και δωρεάν χαρακτήρα της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, εξισώνει πανεπιστημιακά πτυχία με διπλώματα ιδιωτικών φορέων και ανοίγει μια τεράστια κερδοφόρα αγορά για τους σχολάρχες και πολυεθνικές επιχειρήσεις.
Η υποχρηματοδότηση της παιδείας, η περαιτέρω προώθηση του λεγόμενου  «Νέου Σχολείου», με αρνητικές συνέπειες στο περιεχόμενο της μόρφωσης, στη δομή και στη λειτουργία του σχολείου, η αξιολόγηση της σχολικής μονάδας, του εκπαιδευτικού έργου  και του εκπαιδευτικού, το νέο σχέδιο νόμου για τη ειδική αγωγή που  ουσιαστικά τη διαλύει και προσφέρει τους μαθητές με ανάγκες υποστήριξης και τις οικογένειές τους βορά στους κερδοσκόπους της αγοράς, η αντικατάσταση της μόνιμης εργασίας από ενοικιαζόμενη και κοινωφελή εργασία μέσω ΕΣΠΑ, το νέο Λύκειο που οδηγεί τους μαθητές εκτός αυτού, στη φτηνή κατάρτιση και στην απλήρωτη μαθητεία εμπειρία (στόχος το 30% να αποκτά εργασιακή εμπειρία ως τα 18) αποτελούν ξεχωριστές ψηφίδες ενός παζλ που βίαια στήνεται και διαλύει το δημόσιο σχολείο και κάνει την εκπαίδευση σκληρά ταξική. Είναι μια επέμβαση που γίνεται συστηματικά και οργανωμένα, με μέτρα που «δένουν», σχετίζονται μεταξύ τους, εφαρμόζονται είτε δια της πειθούς είτε πατώντας σε ήδη διαμορφωμένες αντιλήψεις και θα αλλάξουν κυριολεκτικά το DNA της εκπαίδευσης, του σχολείου και του εκπαιδευτικού.
Η μετατροπή της εκπαίδευσης από δημόσιο κοινωνικό αγαθό και υποχρέωση του κράτους σε εμπόρευμα είναι σκοπός αυτής της  πολιτικής. Προωθείται η πλήρης αποδόμηση της δημόσιας εκπαίδευσης συρρικνώνοντας στο ελάχιστο την κρατική χρηματοδότηση στα δημόσια εκπαιδευτικά ιδρύματα όλων των βαθμίδων, έτσι ώστε μαθητές και σπουδαστές να εξωθηθούν να γίνουν πελάτες των εκπαιδευτικών αγορών, που σκανδαλωδώς πριμοδοτούνται, οι δε εκπαιδευτικοί να εξαναγκαστούν να αποδεχθούν επαχθείς όρους εργασίας τόσο σε επίπεδο αμοιβών, όσο και σε επίπεδο εργασιακών σχέσεων.
Αποτέλεσμα αυτής της εκπαιδευτικής πολιτικής είναι η αναπαραγωγή και  διεύρυνση των κοινωνικών ανισοτήτων.
Τίποτε από αυτά δεν μπορεί να επιτευχθεί χωρίς την εξασφάλιση φοβισμένων, πειθαρχημένων και χειραγωγούμενων εκπαιδευτικών.  Και αυτό επιχειρούν να το  πετύχουν εκτός από τις διώξεις, με το νέο πειθαρχικό, τις επιστρατεύσεις και τα “εντέλλεσθε” κυρίως με την αξιολόγηση-χειραγώγηση.

Συναδέλφισσες, συνάδελφοι
Η 83η Γ.Σ. του κλάδου, πραγματοποιείται μετά από μια πρωτοφανή για τη χώρα μας αλλαγή του σκηνικού στο πολιτικό τοπίο. Για πρώτη φορά  στη χώρα μας ο λαός νίκησε το φόβο και επέλεξε ως πρώτη δύναμη τη Ριζοσπαστική Αριστερά σε μια καθοριστικής σημασίας εκλογική αναμέτρηση.
Αυτή η επιλογή του λαού δείχνει ξεκάθαρα και το δρόμο που πρέπει να ακολουθήσουν  και τα συνδικάτα την επόμενη περίοδο. Ο ηρωικός και δίκαιος αγώνας των καθαριστριών στέλνει το μήνυμα σε όλους τους εργαζόμενους για το πώς πρέπει ν’ αγωνιστούμε. Η πάλη για κατάργηση των μνημονίων και τη ρήξη με τις νεοφιλελεύθερες πολιτικής που εφαρμόζονται σταδιακά εδώ και χρόνια σε ολόκληρη την Ευρώπη αποτελούν μονόδρομο για την υπεράσπιση των εργαζομένων και τη σωτηρία της χώρας από την καταστροφή. Οι πλειοψηφίες της ΔΟΕ να εγκαταλείψουν άμεσα τις τακτικές  της  αποδοχής αυτών των πολιτικών, που με τη σιωπή τους και την απραξία τους διευκόλυναν εδώ και χρόνια την εφαρμογή τους και να ακούσουν τη φωνή του κλάδου για σύγκρουση με αυτές τις  πολιτικές και την ανυποχώρητη πάλη για την ανατροπή τους.  Οφείλουν να κάνουν ξεκάθαρο στη συγκυβέρνηση και να παλέψουν ώστε κανένα πλέον μέτρο που θα πλήττει την εκπαίδευση και τη Δωρεάν Παιδεία να μην περάσει και κάθε αντιεκπαιδευτικός νόμος που βρίσκεται στο στάδιο της υλοποίησης δεν θα εφαρμοστεί στην πράξη. Άλλωστε αυτή η συγκυβέρνηση δεν νομιμοποιείται μετά τις εκλογές να πάρει κανένα  μέτρο που θα αλλάζει το χαρακτήρα της Δημόσιας εκπαίδευσης. Όποιες και να  είναι οι δεσμεύσεις τους απέναντι στην Τρόικα και στους εντολοδόχους τους θα ακυρωθούν γιατί θα βρούν απέναντι σύσσωμη την εκπαιδευτική κοινότητα.
Μόνη ελπίδα αποτελεί η ταξική ανασυγκρότηση του εργατικού, συνδικαλιστικού κινήματος, μέσω της ανάπτυξης εργατικών αγώνων, μέσω της οικοδόμησης μεγάλων κοινωνικών συμμαχιών, μέσω της ενίσχυσης των διαδικασιών βάσης και έχοντας προσανατολισμό τη βαθύτερη πολιτικοποίηση των αγώνων, δίνοντας χαρακτηριστικά ρήξης και ανατροπής κάθε μνημονιακής πολιτικής.
Έχουμε απέναντί μας, μια Κυβέρνηση την οποία δεν αντέχει ο τόπος και δεν θέλει ο λαός.
Αυτή η κυβέρνηση, δεν είναι απλά μόνο μια Κυβέρνηση εφαρμογής του Μνημονίου, εκτελώντας τις νεοφιλελεύθερες επιταγές του Κεφαλαίου της Ε.Ε. και του ΔΝΤ.
Είναι μια κυβέρνηση που στήνει τη δημοκρατία στο απόσπασμα αφού με πράξεις νομοθετικού περιεχομένου, φιμώνει την ενημέρωση, καταργεί δημόσιους οργανισμούς, απολύει χιλιάδες εργαζόμενους και αρνείται να εφαρμόσει δικαστικές αποφάσεις που είναι αντίθετες με το σχεδιασμό τους. Είναι μια Κυβέρνηση που χτυπά απευθείας τη δημοκρατική λειτουργία του πολιτεύματος.
Είναι μια κυβέρνηση που έχει μετατρέψει το κοινοβούλιο σε απλό διεκπεραιωτή των αποφάσεων των δανειστών. Οι πράξεις νομοθετικού περιεχομένου είναι πλέον καθημερινό φαινόμενο.
Είναι μια Κυβέρνηση που δε διστάζει να καταστείλει βίαια τους αγώνες, να επιστρατεύει όσους απεργούν και να σέρνει στα δικαστήρια όλους όσους αντιστέκονται στις πολιτικές τους.
Είναι μια Κυβέρνηση βίαιης καταστολής των αγώνων, επιστράτευσης όλων όσων απεργούν αγωνίζονται και τους φοβάται, διαπόμπευσης των εργαζομένων και των συνδικάτων.

Προετοιμαζόμαστε για μεγάλους ενωτικούς αγώνες.
Για να υπάρχει αύριο το Δημόσιο Σχολείο, για τους εργαζόμενους και την κοινωνία.

Συναδέλφισσες, συνάδελφοι
Είναι ξεκάθαρο πια, ότι για τους εργαζόµενους δεν υπάρχει λύση στο πλαίσιο των Μνηµονίων. Το συνδικαλιστικό κίνημα μπορεί και πρέπει να γίνει σημείο αναφοράς και συσπείρωσης ευρύτερων κοινωνικών δυνάμεων με πολιτικά αιτήματα και χαρακτηριστικά.
ü  Την  ανατροπή του Μνημονίων και όσων τα υπηρετούν.
ü  Την άμεση διαγραφή του μεγαλύτερου μέρους του δημόσιου χρέους.
ü  Την υπεράσπιση των δηµόσιων αγαθών και του δηµόσιου πλούτου της χώρας.
ü  Την υπεράσπιση της εργασίας και την αποτροπή των απολύσεων.
ü  Την υπεράσπιση της Δημοκρατίας έναντι του αυταρχισμού της κυβέρνησης και του νεοφασισμού.

Η δική μας  πρόταση
Γνωρίζουμε ότι το ιδανικό σχολείο απέχει όσο απέχει  η ιδανική κοινωνία, ξέρουμε  ότι το σχολείο αλλάζει αλλάζοντας την κοινωνία, μέχρι τότε όμως είναι απαραίτητη η παρουσία του εκπαιδευτικού – κοινωνικού  κινήματος προκειμένου να ανατραπεί η εφαρμοζόμενη εκπαιδευτική πολιτική,
Οραματιζόμαστε ένα σχολείο αυτοδιοικούμενο με διευθυντή σε ρόλο συντονιστή και ένα σύλλογο διδασκόντων με κυρίαρχο ρόλο στην εκπαιδευτική διαδικασία. Ένα σχολείο ανοικτό στην κοινωνία, ένα σχολείο άμβλυνσης των ταξικών διαφορών, ένα σχολείο χωρίς αποκλεισμούς γιατί για μας η παιδεία αποτελεί καθολικό ανθρώπινο δικαίωμα και κοινωνικό αγαθό, και συνεπώς αποτελεί υποχρέωση της πολιτείας να παρέχει δημόσια δωρεάν εκπαίδευση ισότιμα σε όλους, με στόχο την ολόπλευρη ανάπτυξη της προσωπικότητας των μαθητών.
Αγωνιζόμαστε για την καθιέρωση ενιαίας 12χρονης υποχρεωτικής εκπαίδευσης και 2χρονης υποχρεωτικής προσχολικής αγωγής.
Έχει ιδιαίτερη σημασία  τι και γιατί διδάσκεται στο δημόσιο σχολείο. Αναδεικνύουμε  έντονα το αίτημα για ανατροπή των αναλυτικών προγραμμάτων.
Το σχολείο που διεκδικούμε δεν περιορίζεται στη βελτίωση της ατομικής επίδοσης ούτε αποδέχεται την «ταξινόμηση» μαθητών, εκπαιδευτικών και σχολείων. Σκοποί του είναι η ολόπλευρη ανάπτυξη της προσωπικότητας των παιδιών, η γνωστική, συναισθηματική, κοινωνική τους ωρίμανση σε περιβάλλον ελευθερίας και συλλογικότητας, η τόνωση της αυτοεκτίμησης και της αλληλοεκτίμησης, η ενίσχυση της πρωτοβουλίας και της ικανότητας συνεργασίας, η κατανόηση και η ανοχή στο διαφορετικό και η ανάπτυξη της αλληλεγγύης και αλληλοβοήθειας. Η δημοκρατία αλλά και η αντιφασιστική και αντιρατσιστική εκπαίδευση διαπερνά όλο το πνεύμα των αναλυτικών προγραμμάτων και της λειτουργίας του σχολείου.

ΜΟΝΟΔΡΟΜΟΣ Η ΡΗΞΗ ΚΑΙ Η ΑΝΑΤΡΟΠΗ

‘Η ΕΜΕΙΣ ‘Η ΑΥΤΟΙ

Θεσσαλονίκη   Ιούνης  2014

Δεν υπάρχουν σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου